Edició: 1619, dimarts 18 juny 2013 a les 22:36h hi han 12532 notícies publicades
Bàner
Portada

Sagunt, marca de futur (Quico Fernández, portaveu del Bloc a Sagunt)

Correu electrònic Imprimeix PDF

L'últim ple va posar damunt de la taula, com ha passat en altres ocasions, no sols models enfrontats de ciutat, sinó també maneres diferents d'entendre l'acció política. La discrepància és legítima i a més saludable, però els polítics hem de valorar fins a quin punt val la pena enrocar-se en posicions numantines que no van a cap lloc, sobretot quan estes posicions tenen efectes negatius per a col.lectius que en principi tots diem recolzar.

Faig esta reflexió a propòsit de la moció que es va presentar al ple del passat dimarts en nom del Club Balonmano Alser Puerto de Sagunto. I si la faig és perquè no entenc el vot en contra de SP. Si no estaven d'acord amb alguns termes de la moció, però compartien el fons, podrien haver optat per l'abstenció. Però no, van optar pel rebuig de la proposta, en línia amb la vella dita: “ Si no estás conmigo, estás contra mí.”

Este estil sectari de practicar la política genera confrontacions estèrils que van en contra de la convivència i del progrés. És el mateix tipus d'actidud que des del Bloc-Compromís, en el mateix ple, criticàvem al PP de Rajoy i Anna Pastor pel seu vot contrari a la proposta de la Comissió Europea de prioritzar el Corredor Mediterrani. Com a Europa no els donen la raó sobre el Corredor Central i la seua concepció mesetària i centralista d'Espanya, voten en contra dels nostres interessos. I es queden sols i tan tranquils, convençuts que encara que els arruïnen, els valencians els continuaran votant.

I és que la moció, redactada pel propi Club, l'únic que demana és el suport institucional per buscar patrocinadors que garantisquen la permanència en Asobal, un objectiu que tots compartim. Com compartírem la necessitat de facilitar l'aval per a l'ascens a la categoria. És a dir, que tota la ciutat està amb el Club, es diga com es diga, i cap partit pot intentar patrimonitzar-lo, entre altres motius perquè el portaria al fracàs. De fet, el principal patrocinador del Club, Alser, és una empresa saguntina i que jo sàpia SP no s'ha oposat, i més sabent com sap que hi ha projectes com el Nord del Palància o Fusió, que indirectament estan beneficiant l'equip.

Crec que ja és hora que deixem al marge prejudicis i treballem units per esta ciutat en tots els àmbits: en l'econòmic, en el comercial, en el turístic, en el cultural o en l'esportiu. La confrontació i la duplicitat són contràries a l'eficiència, i en el terreny esportiu en concret un obstacle per al patrocini. Tenim grans clubs i poques ajudes, a pesar de comptar al municipi amb grans empreses. Hem de remar junts si volem que la nau avance i que els nostres equips no naufraguen, i Sagunt és una bona nau per arribar a bon port.

Quico Fernández.

Portaveu Bloc-C.M.COMPROMÍS

 



// fotonoticies

 

Sagunto rinde homenaje al Club Gimnasia Sagunto

El Ayuntamiento de Sagunto ha rendido homenaje a la sección de aeróbica del Club Gimnasia Sagunto, cuyas integrantes han sido recibidas en el Salón de Plenos por el delegado de Deportes, Sergio Muniesa, y los ediles del Equipo de Gobierno Paco Villar, Davinia Bono y Laura Casans.

 

Castelló recibe a Cristina Plumed, nueva presidenta de Asecam

El alcalde del Ayuntamiento de Sagunto, Alfredo Castelló, ha recibido esta mañana en su despacho a la nueva presidenta de la Asociación de Empresarios del Camp de Morvedre, Cristina Plumed. Se trata del primer contacto entre ambos tras las recientes elecciones de la asociación y en la reunión, en la que también ha participado el concejal delegado de Empresa, Paco Villar, han dialogado sobre las líneas de colaboración entre la institución municipal y Asecam. También han abordado las diversas iniciativas que el Ayuntamiento está desarrollando y las que están previstas en un futuro próximo en relación al empleo y las empresas.

// Onda Cero Sagunto


// fervor i festa

 

Sagunto espera, tras el Via Crucis, la subasta de pasos previa a la procesión del Santo Entierro

Tras la tradicional subida al Calvario de esta mañana (el Via Crucis que comenzaba de madrugada, a las 6 horas, desde la ermita de la Sang), la Semana Santa Saguntina espera la subasta de pasos que comenzará a las 17 horas a las puertas de la Sang. Posteriormente, a las 18 horas en la iglesia de Santa María, tendrá lugar el Sermó del Desenclavament y tras el sermón se realizará el traslado de los pasos de la Soledad y del Santo Sepulcro a la Ermita de la Sangre, cerrando el clavario del año la subasta a la llegada de dichos pasos.

// visiónmorvedre

// editorial

Sagunto en lucha, #NoalcierredeGalmed

Ayer tarde, la ciudad de Sagunto y la comarca del Camp de Morvedre dieron un nuevo ejemplo de unidad y de lucha, en este caso contra el posible cierre de Galmed, una factoría que da trabajo a 165 personas de forma directa y cuyo cierre podría afectar a unos 800 empleos en la comarca (se calcula que por cada puesto que desaparece en la industria, afecta a cinco empleos en la zona). Más de 6.000 personas, de todas las sensibilidades e ideologías, salían a la calle, como hace ahora treinta años, para protestar contra una decisión empresarial, tomada en Alemania en base a criterios estratégicos y no de productividad o rentabilidad, que puede suponer un golpe muy duro para la industria local.

Llegiu-ne més...



// galeria

 

De dissabte amb Miquel Rubio, escriptor

Qui és Miquel Rubio? Miquel Rubio és una persona amb valors, que considera molt important la formació personal i la relació amb els altres. Sóc Tècnic Superior en Animació Sociocultural, Expert en serveis d’informació juvenil i informació al ciutadà, Especialista en coordinació i gestió de programes i serveis per a la joventut. Actualment estic a punt de finalitzar els meus estudis al grau d’Educació Social. Des de que tinc ús de la raó, tinc molt clar que el meu pas professional passa per intervenir per tal de millorar la societat en la què vivim...