L'últim ple va posar damunt de la taula, com ha passat en altres ocasions, no sols models enfrontats de ciutat, sinó també maneres diferents d'entendre l'acció política. La discrepància és legítima i a més saludable, però els polítics hem de valorar fins a quin punt val la pena enrocar-se en posicions numantines que no van a cap lloc, sobretot quan estes posicions tenen efectes negatius per a col.lectius que en principi tots diem recolzar.
Faig esta reflexió a propòsit de la moció que es va presentar al ple del passat dimarts en nom del Club Balonmano Alser Puerto de Sagunto. I si la faig és perquè no entenc el vot en contra de SP. Si no estaven d'acord amb alguns termes de la moció, però compartien el fons, podrien haver optat per l'abstenció. Però no, van optar pel rebuig de la proposta, en línia amb la vella dita: “ Si no estás conmigo, estás contra mí.”Este estil sectari de practicar la política genera confrontacions estèrils que van en contra de la convivència i del progrés. És el mateix tipus d'actidud que des del Bloc-Compromís, en el mateix ple, criticàvem al PP de Rajoy i Anna Pastor pel seu vot contrari a la proposta de la Comissió Europea de prioritzar el Corredor Mediterrani. Com a Europa no els donen la raó sobre el Corredor Central i la seua concepció mesetària i centralista d'Espanya, voten en contra dels nostres interessos. I es queden sols i tan tranquils, convençuts que encara que els arruïnen, els valencians els continuaran votant.
I és que la moció, redactada pel propi Club, l'únic que demana és el suport institucional per buscar patrocinadors que garantisquen la permanència en Asobal, un objectiu que tots compartim. Com compartírem la necessitat de facilitar l'aval per a l'ascens a la categoria. És a dir, que tota la ciutat està amb el Club, es diga com es diga, i cap partit pot intentar patrimonitzar-lo, entre altres motius perquè el portaria al fracàs. De fet, el principal patrocinador del Club, Alser, és una empresa saguntina i que jo sàpia SP no s'ha oposat, i més sabent com sap que hi ha projectes com el Nord del Palància o Fusió, que indirectament estan beneficiant l'equip.
Crec que ja és hora que deixem al marge prejudicis i treballem units per esta ciutat en tots els àmbits: en l'econòmic, en el comercial, en el turístic, en el cultural o en l'esportiu. La confrontació i la duplicitat són contràries a l'eficiència, i en el terreny esportiu en concret un obstacle per al patrocini. Tenim grans clubs i poques ajudes, a pesar de comptar al municipi amb grans empreses. Hem de remar junts si volem que la nau avance i que els nostres equips no naufraguen, i Sagunt és una bona nau per arribar a bon port.
Quico Fernández.
Portaveu Bloc-C.M.COMPROMÍS














